کتابخانه شهید علم الهدی فولادشهر

وابسته به نهاد کتابخانه های عمومی استان اصفهان

کتابخانه شهید علم الهدی فولادشهر

وابسته به نهاد کتابخانه های عمومی استان اصفهان

کتابخانه شهید علم الهدی فولادشهر
این وبلاگ در بردارنده فعالیتهای کتابخانه عمومی شهید علم الهدی فولادشهر می باشد.
تلفن تماس:03152643137
ادرس: فولادشهر - محله ب4- خیابان وصال شمالی - جنب مسجد امام محمد باقر (ع)
بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات

۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

چهارشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۲۵ ق.ظ

به پویش اقتراح ماسک بپیوندید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مرداد ۹۹ ، ۱۱:۲۵
مرضیه باقری
چهارشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۵۹ ق.ظ

مسابقه کتابخوانی فرازهای فروزان

 مسابقه کتابخوانی «فرازهای فروزان» با موضوع خطابه‌ای از پیامبر اسلام(ص) که علی(ع) را مولای مسلمانان معرفی می‌کند به مناسبت عید غدیر خم برگزار می‌شود.
 
پیامبر اسلام(ص) این خطبه را در 18 ذی‌الحجه هنگام بازگشت از حجة‌الوداع در منطقه‌ای بنام غدیر خم بعد از نزول آیه 67 سوره مائده بیان کرده است.
 
علاقه‌مندان از 18 مرداد الی 18 شهریور سال جاری برای شرکت در این مسابقه فرصت دارند و زمان قرعه‌کشی مسابقه نیز 13 آبان، همزمان با سالروز میلاد پیامبر اسلام(ص) خواهد بود.

علاقه‌مندان جهت شرکت در مسابقه می‌توانند به آدرس اینترنتی www.samakpl.ir و www.ghadiresf.com  مراجعه کنند.
 
به نفر اول این مسابقه 2 میلیون تومان، نفر دوم 1 میلیون تومان و نفر سوم 500 هزار تومان اهدا خواهد شد و همچنین 6 کارت هدیه 200 هزار تومانی و 109 عدد بن خرید کتاب بین شرکت‌کنندگان در مسابقه توزیع می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مرداد ۹۹ ، ۱۰:۵۹
مرضیه باقری
دوشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۹، ۰۹:۲۷ ق.ظ

کتابخوان مرداد ماه99

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مرداد ۹۹ ، ۰۹:۲۷
مرضیه باقری

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۹ ، ۱۶:۵۰
مرضیه باقری
يكشنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۹، ۰۲:۳۸ ب.ظ

معرفی کتاب گزارش لحظه به لحظه از واقعه غدیر

گزارش لحظه به لحظه از واقعه غدیر

نویسنده: محمد باقر انصاری  انتشارات دلیل ما

 

آنچه در این کتاب می خوانید:
این کتاب، با زبانی ساده و روان و در عین حال دقیق و مستند، به شرح مرحله به مرحله ی واقعه ی غدیر،‍‍‍‍  پرداخته و آن را از آغاز اعلان عمومی برای انجام مناسک حج تا حرکت از مدینه به سوی مکه و وقایع مربوط به آن ادامه داده و سس به صورت مفصل تر، وقایع مربوط به غدیر خم و ایراد خطبه ی پیامبر صلی الله علیه و آله و اهمیت و عظمت و خطوط اصلی این خطبه (هم چون: ابلاغ دستور حق، معرفی 12 امام، کامل شدن دین خدا و مانند آن را ) مطرح نموده است.

در نهایت، اتفاقات بعد از این سخنرانی و واقعه ی عظیم را از قبیل: تبریک و تهنیت به علی علیه السلام با عنوان امیر المؤمنین، دادن عمامه ی سحاب به ایشان، حضور جبرئیل علیه السلام در غدیر و دیگر رخ دادهای مربوط به آن، با دقت یک تاریخ نگار ریز بین و با زیبایی نویسنده ای چیره دست، بیان می کند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۹ ، ۱۴:۳۸
مرضیه باقری
يكشنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۹، ۰۲:۳۱ ب.ظ

عید غدیر خم و درس های معنوی آن

همزمان با فرارسیدن این عید بزرگ احادیث گهر باری درباره روز غدیر خم بخوانید:

روز گشایش و درود
عن ابى عبد الله(علیه السلام) قال:والعمل فیه یعدل ثمانین شهرا، و ینبغى ان یکثر فیه ذکر الله عزوجل، والصلوة على النبى(صلی الله علیه و آله و سلم) ، ویوسع الرجل فیه على عیاله....وسائل الشیعه 7: 325، ح 6.
امام صادق(علیه السلام) فرمودند:
ارزش عمل در آن روز (عید غدیر) برابر با هشتاد ماه است، و شایسته است آن روز ذکر خدا و درود بر پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) زیاد شود، و مرد، بر خانواده خود توسعه دهد.

روز دیدار رهبرى
عن مولانا ابى ‏الحسن على بن محمد(علیه السلام) قال لابى اسحاق:و یوم الغدیر فیه اقام النبى(صلی الله علیه و آله و سلم) اخاه علیا علما للناس و اماما من بعده،[قال] قلت:صدقت جعلت فداک، لذلک قصدت، اشهد انک حجة الله على خلقه......وسائل الشیعه 7: 324، ح 3.

امام هادى(علیه السلام) به ابواسحاق فرمودند:
در روز غدیر پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) برادرش على(علیه السلام) را بلند کرد و به عنوان پرچمدار (و فرمانده) مردم و پیشواى بعد از خودش معرفى کرد.
ابواسحاق گفت: عرض کردم، فدایت‏شوم راست فرمودى. به خاطر همین به زیارت و دیدار شما آمدم، گواهى مى‏ دهم که تو حجت‏ خدا بر مردم هستى.

روز تکبیر
عن على بن موسى الرضا(علیه السلام) :من زار فیه مؤمنا ادخل‏الله قبره سبعین نورا و وسع فى قبره و یزور قبره کل یوم سبعون الف ملک ویبشرونه بالجنة.....اقبال الاعمال: 778.

امام رضا(علیه السلام) فرمودند:
کسى که در روز (غدیر) مؤمنى را دیدار کند، خداوند هفتاد نور بر قبر او وارد مى کند و قبرش را توسعه مى‏ دهد و هر روز هفتاد هزار فرشته قبر او را زیارت مى‏ کنند و او را به بهشت بشارت مى‏ دهند.

روز دیدار و نیکى
قال الصادق(علیه السلام):
ینبغى لکم ان تتقربوا الى الله تعالى بالبر والصوم والصلوة و صلة الرحم و صلة الاخوان، فان الانبیاء علیهم السلام کانوا اذا اقاموا اوصیاءهم فعلوا ذلک و امروا به....مصباح المتهجد: 736.
امام صادق(علیه السلام) فرمودند:
شایسته است با نیکى کردن به دیگران و روزه و نماز و بجا آوردن صله رحم و دیدار برادران ایمانى به خدا نزدیک شوید، زیرا پیامبران زمانى که جانشینان خود را نصب مى ‏کردند، چنین مى‏ کردند و به آن توصیه مى‏ فرمودند.

نماز در مسجد غدیر
عن ابى عبد الله(علیه السلام) قال:انه تستحب الصلوة فى مسجد الغدیرلان النبى(صلی الله علیه و آله و سلم) اقام فیه امیر المؤمنین(ع)و هو موضع اظهرالله عزوجل فیه الحق....وسائل الشیعه 3: 549.
امام صادق(علیه السلام) فرمودند:
نماز خواندن در مسجد غدیر مستحب است، چون پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) در آنجا امیرمؤمنان(علیه السلام) را معرفى و منصوب کرد. و آنجایى است که خداى بزرگ، حق را آشکار کرد.

نماز روز غدیر
عن ابى عبد الله(علیه السلام) قال:و من صلى فیه رکعتین اى وقت‏شاء و افضله قرب الزوال و هى الساعة التى اقیم فیها امیرالمؤمنین(علیه السلام) بغدیر خم علما للناس و... کان کمن حضر ذلک الیوم... وسائل الشیعه 5: 225، ح 2.
امام صادق(علیه السلام) فرمودند:
کسى که در روز عید غدیر هر ساعتى که خواست، دو رکعت نماز بخواند و بهتر اینست که نزدیک ظهر باشد که آن ساعتى است که امیرالمؤمنین(علیه السلام) در آن ساعت در غدیر خم به امامت منصوب شد، (هر که چنین کند) همانند کسى است که در آن روز حضور پیدا کرده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۹ ، ۱۴:۳۱
مرضیه باقری