کتابخانه شهید علم الهدی فولادشهر

وابسته به نهاد کتابخانه های عمومی استان اصفهان

کتابخانه شهید علم الهدی فولادشهر

وابسته به نهاد کتابخانه های عمومی استان اصفهان

کتابخانه شهید علم الهدی فولادشهر
این وبلاگ در بردارنده فعالیتهای کتابخانه عمومی شهید علم الهدی فولادشهر می باشد.
تلفن تماس:03152643137
ادرس: فولادشهر - محله ب4- خیابان وصال شمالی - جنب مسجد امام محمد باقر (ع)
بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات
يكشنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۳، ۰۹:۵۹ ق.ظ

در لحظه زندگی کن

5دلیل برای اینکه در لحظه زندگی کنیم


در لحظه زندگی کنیم. ما آدما تخصص عجیبی در از بین بردن لذت های زندگی در لحظه داریم. چرا؟ چون همیشه یا بخشی از گذشته جلو چشممونه یا در حال ساختن تخیلات برای آینده هستیم. دیگه وقتی برای لذت بردن از چیزای کوچک و خوشحال کننده دور و برمون نمی مونه.

البته برنامه ریزی برای آینده اصلا کار بدی نیست و تعیین هدف و تلاش برای رسیدن بهش برای ایجاد انگیزه خیلی اهمیت داره ، اما یادمون باشه که برنامه ریزی برای آینده همه چیزی نیست که باید توی ذهنمون باشه. یه کم وقت گذاشتن برای لذت بردن از زندگی ای که الان داریم هم واجبه.

اگه دلایل بیشتری برای قانع شدن لازم دارید، ما ۵ دلیل برای اینکه در لحظه زندگی کنید رو براتون انتخاب کردیم. آنها را می توانید در ادامه مطلب بخوانید.

 

زمان حال، تنها زمانیه که می تونید کنترل کنید.

بعضی وقت ها هیج اهمیتی نداره که شما چقدر برای آینده برنامه ریزی می کنید. هیچوقت صد در صد نمی دونید زندگی شما رو به کدوم سمت قراره ببره و چه اتفاقاتی ممکنه بیفته. چیزی که معلومه، اتفاقات همین الانه. شما می تونید انتخاب کنید که از این لحظه لذت ببرید یا توجهی بهش نکنید. کنترل زمان حال در دست شماست.

برنامه ریزی برای آینده به شما کمک می کنه به هدفتون نزدیک بشید، ولی کمکی به کیفیت زندگی الانتون نمی کنه.

 

هر لحظه، یک هدیه است.

هیچ ضمانتی وجود نداره که شما چقدر از این لحظه ها رو تجربه خواهید کرد. هیچ کس نمی دونه در آینده چه لحظه هایی رو به دست میاره و یا از دست می ده. حالا که هیچ اطمینانی به لحظه های آینده به شما داده نشده، چرا از فرصتی که الان برای خوشحالی دارید دارید استفاده نکنید؟

 

در لحظه زندگی کردن بهترین روش از بین بردن استرس هست.

بیش از حد فکر کردن به آینده و گذشته همیشه باعث ایجاد استرس میشه. این استرس می تونه از نظر ذهنی و فیزیکی شما رو بیمار کنه. پس دفعه بعد که به فکر فرو رفتید و داشتید بیش از حد برای آینده برنامه ریزی می کردید از خودتون بپرسید، آیا واقعا همه ی اینها لازمه؟

 

بعضی وقت ها برنامه ریزی ها اشتباه پیش میرن

چه دوست داشته باشید چه نه، بعضی از برنامه های شما در آینده به همون خوبی که تصور می کردید پیش نخواهند رفت. دلیلاین موضوع هم میتونه یکی از هزاران دلیلی باشه که زندگی براتون درست می کنه؛ واقعیتی که باید پذیرفت. با همه این حال، برنامه ریزی باز کار خیلی مفیدیه، اما حرف اصلی اینه که بهتره زندگی رو کمی هم به حال خودش بسپارید. کمی وقت برای لحظه ای که الان داخلش هستید بگذارید.

 

زندگی در لحظه شما رو خوشحال می کنه.

نمی خوایم جمله “شما رو خوشحال می کنه” رو زیاد تکرار کنیم، چون هیچ چیز شما رو خوشحال نمی کنه به غیر از خودتون. و زندگی کردن در لحظه یکی از عادت هایی هست که اگر در خودتون ایجاد کنید، می تونید لحظه های خوب بیشتری داشته باشید.

 

تعادل بین زندگی در لحظه و برنامه ریزی برای آینده رو پیدا کنید. شما فقط می تونید به همین لحظه “الان” کنترل کامل داشته باشید، و این لحظه یک هدیه است برای شما. پس لحظه هاتون رو برای هر چیزی که هستن قبول کنید و بدون استرس ازشون لذت ببرید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۰۵
Rahele karimi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی