کتابخانه شهید علم الهدی فولادشهر

وابسته به نهاد کتابخانه های عمومی استان اصفهان

کتابخانه شهید علم الهدی فولادشهر

وابسته به نهاد کتابخانه های عمومی استان اصفهان

کتابخانه شهید علم الهدی فولادشهر
این وبلاگ در بردارنده فعالیتهای کتابخانه عمومی شهید علم الهدی فولادشهر می باشد.
تلفن تماس:03152643137
ادرس: فولادشهر - محله ب4- خیابان وصال شمالی - جنب مسجد امام محمد باقر (ع)
بایگانی
نویسندگان
آخرین نظرات
دوشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۹، ۰۳:۵۳ ب.ظ

شهید دکتر محمد ابراهیم فقیهی

شهید دکتر سید محمد ابراهیم فقیهی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شهید سید محمد ابراهیم فقیهی

نام پدر: سید علی اکبر
محل تولد:نی ریز
تاریخ تولد: 13261003
استان: فارس
تحصیلات: متخصص جراحی استخوان
محل خدمت: بیمارستان ش دکتر فقیهی
مسئولیت: پزشک
محل شهادت: شیراز
تاریخ شهادت: 13600717
زندگی نامه: شهید سید ابراهیم فقیهی درسال 1326در نیریز و در خانواده ای روحانی و خوشنام از سلالة سادات دیده به جهان گشود . از بدو تولد در فضایی آکنده از معنویت پرورش یافت وپیش از ورود به مدرسه با قرآن وبسیاری از معارف اسلامی آشنا گردید. در هفت سالگی پا به حیطة علم ومعرفت گذاشت و تحصیلاتش را تا پایان مقطع متوسطه در زادگاه خویش ادامه داد. او در تمامی مراحل تحصیل شاگردی ممتاز و برجسته بود و از ابتدا در انجمن تعلیمات دینی مدرسه، فعالیتهای مؤثری داشت و پخش نشریات و جزوات مذهبی بر عهدة ایشان بود .
شهید فقیهی با دریافت مدرک دیپلم در رشتة علوم تجربی جهت گذراندن خدمت سربازی به شهرستان ساوه اعزام شد و ازهمزمان فعالیتش را در زمینه مسائل سیاسی آغاز کرد وبارها مورد تعقیب ، بازداشت و شکنجة مزدوران رژیم منحوس پهلوی قرار گرفت لیکن هیچ گاه از ادامة راه باز نایستاد و با عشق و علاقة بیشتری به فعالیت خود ادامه داد.
سید ابراهیم پس از پایان خدمت نظام ، با شرکت در کنکور سراسری در رشتة علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز پذیرفته شد و همزمان با تأسیس انجمن اسلامی دانشگاه به همراه عده ای از همرزمان خویش به فعالیتهای انقلابی روی آورد . وی از ارکان اساسی جهاد دانشگاهی شاخة پزشکی محسوب می شد.و در راه تحقق اهداف والای انقلاب از هیچ کوششی دریغ نداشت . او همچنین در راه اندازی و تشکیل شورای برنامه ریزی و نظارت بر امور بهداشت و درمان استان فارس جدیّت وو تلاشی پیگیر داشت . در سال 1348 پس از وقوع حادثه انفجار در خوابگاه دانشجویان که منجر به شهادت سه تن از دانشجویان گردید به جرم رهبری تظاهرات دانشجویی ، دستگیر و مورد شکنجه قرار گرفت . وی یک بار دیگر نیز به جرم مبارزة پی گیر و خستگی ناپذیر با منافقین به مدت شش ماه از دانشکدة پزشکی اخراج گردید.
شهید فقیهی فردی خود ساخته ، با تقوا و عاشق اهل بیت (علیه‌السلام) بود و نسبت به حضرت امام (ره) ارادت ویژه ای داشت. شجاعت توأم با شهامت جزء لاینفک زندگانی سراسر عشق و ایمان او بود . وی همواره سعی داشت بین روحانیت و دانشگاه ارتباطی تنگاتنگ برقرار نماید؛ در این راستا با شهید محراب حضرت آیت الله دستغیب وآیت الله محلاتی د رتماس مستمر بود.
با شروع جنگ تحمیلی دکتر فقیهی نخستین گروه امداد پزشکی در خوزستان را تشکیل داد و خود به همراه دیگر همرزمانش به اهواز عزیمت کرد . وی نزدیک به یک سال از زمان جنگ را درک کرد و در طول این یک سال ، یار و یاوری دلسوز برای مجروحین جنگ در بیمارستانهای شیراز بود .
از دیگر فعالیتهای این شهید بزرگوار می توان تشکیل کمیتة کمک به عشایر ، تشکیل جامعة اسلامی تقوا ، راه اندازی انجمن اسلامی پزشکان ، راه اندازی و تشکیل صندوق قرض الحسنة «اندوخته های خاتم »و تأ سیس شرکت تعاونی در شهرستان نیریز و نیز تهیه و چاپ نشریه ای در ساوه اشاره کرد.
شهید دکتر سید ابراهیم فقیهی پس از عمری مجاهدت و مبارزه سرانجام در روز 17 مهرماه سال 1360 در دانشگاه شیراز و در جریان تروریست منافقین مورد سوء قصد قرار گرفت و با پیکری خونین به خیل شهیدان انقلاب اسلامی پیوست.

             

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۶/۰۳
fateme zare

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی